Çocuklarda Gece Korkuları

Okul öncesi çocuklarda hatta daha büyük çocuklarda gece korkuları görülmesi oldukça doğaldır.
• Çocuğunuzla korkuları üzerinde konuşup onun ne yaşadığını anladığınızı göstermeniz, çocuğunuzun rahatlamasını sağlayacaktır.
• Çocuğunuzun uyku zamanı yaşadıkları korku ve endişelerle başa çıkması için onunla birlikte uyumak yerine, onun korkularını size anlatmasını sağlamak; sıkıntılarını dinlemek ve bu doğrultuda onu rahatlatmak için çeşitli açıklamalarda bulunmak; sorunlarını birlikte çözüm bulmaya çalışmak çok daha etkili sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır.
• uyumadan önce çocuğunuza içinde korku ve şiddet öğeleri barındırmayan, huzurlu ve sevimli masallar okumanız da onu rahatlamasını sağlayacaktır.
• Ayrıca uyumadan önce ona, rüyasında gördüğü canavarlara karşı sihirli güçler kullanmasını önerebilirsiniz. Örneğin rüyasında uçabilir, görünmez olabilir ya da başka bir yere ışınlanabilir. Unutmayın ki o bir çocuk ve hayal gücünün sınırı neredeyse hiç yoktur.
• Çocuğunuz uyurken ona arkadaş olabilecek, sevimli bir oyuncak alın. Bu sayede birlikte maceradan maceraya koşabilirler.
• Bu süreç içerisinde anne ve baba, ortak bir tutum içerisinde olmalıdır. Bu yüzden bu konuyu eşinizle de konuşup aranızda iş bölümü yapabilirsiniz. Tutumunuzun asla sert ve küçük düşürücü olmaması gerektiğini de unutmayın. Korkularıyla alay edilmesindense kendisini anlayan birilerinin desteğiyle, çocuğunuza daha çok yardımcı olacaktır.